Analytic storytelling

Waarom

De marketingsector gaat een enorme ontwikkeling door. Als marketeer moet je scherp blijven op je boodschap, zowel intern als extern. Helder en overtuigend communiceren is cruciaal voor mensen die werken met complexe inhoud: het bepaalt de financiering, de uitvoering en de impact van je plannen en projecten. Stijn Cornelissen traint marketeers daarom in de Analytic Storytelling-methode. 

voor wie

Je bent dataminnend. Je hebt als (database) marketeer data omarmd en wil je persoonlijke skills verder ontwikkelen om je data-punt goed te kunnen maken. 

wat leer je

In deze cursus leren jullie hoe je een helder en overtuigend verhaal maakt over je werk en resultaten, dat beklijft bij je collega's, management en directe omgeving. Het is een stapsgewijze, praktische methode die analytische en verhalende technieken combineert. Je leert om je verhaal aan te passen aan je publiek en om een heldere structuur, een rijke en relevante context en schrijf- en visualisatietechnieken toe te passen. In de cursus staan twee elementen centraal om jouw verhaal beter te kunnen vertellen:

 

  • een complexe inhoud (jouw verhaal) organiseren in een heldere en logische structuur die alle relevante informatie omvat (en alle overbodige informatie achterwege laat),
  • een begrijpelijke en invoelbare context creëren die je publiek aanspreekt, zodat zij je kernboodschap begrijpen en onthouden.

 

Gedurende de cursus oefen je de geleerde vaardigheden op je individuele casus. Hierdoor gaat de inhoud gelijk voor je leven en heb je een eindresultaat dat je kunt gebruiken in je werk.

 

Aan de hand van een online intake wordt van tevoren de behoefte uitgevraagd van de individuele deelnemers, zodat Stijn jullie tijdens de cursus zo gericht mogelijk kan helpen.

 

De cursus bestaat uit een voorbereidende online module (± 2 uur) gevolgd door één hele cursusdag (9:00-17:00 uur) en twee halve cursusdagen (9:00-12:30 uur en 9.00-14.00 uur). Tussen de dagen door werk je telkens ongeveer 2 uur aan je eigen casus.

wat leer je niet

Je leert niet hoe je data door middel van tooling in beeld moet brengen.

  
Interesse, neem dan contact met ons op.