Bouw een voorspelmodel

Waarom

Wanneer je beschikbare data op optimale wijze wilt gebruiken in het bepalen van je marketingstrategie, wil je voorspelmodellen kunnen maken. De voorspellingen van het gedrag van jouw klanten, kun je toetsen aan de resultaten van je campagne. Op basis van de resultaten maak je weer voorspelmodellen, en zo kun je je strategie keer op keer aanscherpen. Daarom is het maken van voorspelmodellen essentieel voor marketeers. 

Voor wie

Voor dataminnende marketeers. Affiniteit met cijfers en ervaring met SPSS is een vereiste om aan de opleiding deel te nemen.

Wat leer je

Op deze dag oefen je met behulp van verschillende cases en besteden we aandacht aan:

 

1. Introductie: voorspelmodellen en regressie

 

2. Lineaire regressie:

- Introductie in regressie

- Correlatie & regressie in SPSS

- Multivariate regressie

- Assumpties in lineaire regressie

 

3. Logistische regressie

- Introductie in regressie

- Logistische regressie in SPSS

- Intermezzo: kansen en odds

 

Uitvoerig wordt stilgestaan bij enerzijds de preparatie van de data en anderzijds de interpretatie van de resultaten. Aan het einde van deze dag ben je in staat om een goede afweging te maken welke techniek het beste aansluit bij je analysebehoefte én ben je in staat om deze op een correcte wijze uit te voeren.

Wat leer je niet

Marketing analyses maken en segmenteren. Daarvoor verwijzen we je door naar ons overige cursusaanbod.

 

Interesse, neem dan contact met ons op.