Masterclass privacy

2016

Waarom

Data driven marketing biedt legio mogelijkheden voor het effectief en creatief benaderen van de consument. Maar om die optimaal te benutten, moet je weten wat niet is toegestaan. Die kennis kan je je in één dag meester maken tijdens deze masterclass. 

Voor wie

Niet alleen de juristen maar ook de marketeer moet - in grote lijnen - weten wat juridisch wel en niet mag. Daarom is deze masterclass voor zowel dataminnende als databewuste marketeers.

wat leer je

Tijdens de masterclass word je in één dag door het gehele woud van wetten, regels en codes geloodst. Via praktijkcases komt de theorie tot leven en verwerf je informatie die direct toepasbaar is in de praktijk. Alle kanalen komen aan bod: van de inbox  tot de brievenbus. Uiteraard wordt ook stilgestaan bij recente ontwikkelingen, zoals de nieuwe Europese privacywetgeving, de gewijzigde cookiewet en recente boetes van de toezichthouders voor advertentienetwerken en e-mail affiliates.

 

Marketing en profileren staan in de belangstelling als nooit tevoren. Respect voor privacy en kennis van wetgeving speelt vaker een belangrijke rol bij de keuze voor product of dient, een opdrachtgever of dienstverlener. De masterclass stelt je in staat te beoordelen of je op een legale manier contactgegevens gebruikt voor je marketingcampagnes zodat je optimaal in staat bent de mogelijkheden te benutten.

wat leer je niet

Op artikelniveau wát er precies in de wet staat. Het gaat er om dat je de kaders kent van wat wel en niet mag. Zodra de situatie zich voordoet - denk aan het uitrollen van een nieuwe campagne - weet je welke vragen  je aan JZ of aan de juristen van DDMA moet stellen.
 
Interesse, neem dan contact met ons op.