creëer een klantgerichte organisatie

Waarom

In het data tijdperk waarin wij nu leven, moeten organisaties steeds klantgerichter werken om de concurrentie het hoofd te bieden en meer te verkopen.  Willen jullie worden gewaardeerd als de meest betrokken klantgerichte organisatie? Of hebben jullie de wens om de hoogste NPS score te bereiken binnen de branche in 2017? Is het een speerpunt om de churn te verlagen en iedere klant binnen 6 maanden een 2e aankoop te laten doen? Volg dan deze cursus.

voor wie

Databewuste marketeers en marketingmanagers die verantwoordelijk zijn voor marketing automation.

Je kunt deze cursus volgen als je een van onderstaande uitdagingen herkent binnen je organisatie:

  • Er is behoefte om klantdata centraal beschikbaar te hebben voor klant contact processen en marketing campagnes (customer journeys, marketing campagnes); 
  • Er is behoefte om campagnes te organiseren en uitvoeren in alle klantcontactkanalen;
  • Er is behoefte om gedrag van klanten binnen alle kanalen te kunnen opvangen en benutten; 
  • Er is behoefte aan meer inzicht in het gedrag van klanten;
  • Er is behoefte aan oplossingen die het push naar pull process op marketing gebied ondersteunen;
  • Het is lastig om alle eisen en wensen te bepalen.

wat leer je

De cursus gaat in op hoe tot een volledige, specifiek op de eigen behoeften afgestemde lijst van eisen en wensen kan worden gekomen:

  • Hoe betrek ik de stakeholders en daarmee commitment?
  • Hoe komen we samen tot de functionele eisen en wensen?
  • Hoe bepaal ik de totale impact op de huidige situatie?
  • Wat moet ik doen om de organisatie te veranderen als de nieuwe werkwijze daarom vraagt?
  • Hoe inspireer ik het team?
  • Hoe zorg ik ervoor dat aan het project gewerkt kan worden?
  • Hoe geef ik het team voldoende kennis?
  • Hoe borg ik de gezamenlijk ontwikkelde visie?
  • Hoe rapporteer ik aan het management?

 

Daarna wordt ingegaan op het selectietraject:

  • Hoe kies (niet 'wat') ik uit het complexe brede landschap van aanbieders van marketing software de oplossing(en) die het beste onze functionele eisen en wensen in kunnen vullen?
  • Wat is de rol en het belang van een implementatie of marketing services partner?
  • Hoe pak ik het selectieproces het beste aan? Hoe kom ik tot de uiteindelijke keuze?

 
Interesse, neem dan contact met ons op.