Identificatie dmv segmentatie

waarom

Je goochelt graag met data maar weet eigenlijk niet zeker of je op de juiste en volledige wijze segmenteert. Hoe maak je nu eigenlijk een goede segmentatie? Hoe voer je een goede, statistische verantwoorde clustering uit? Hoe interpreteer je de uitkomsten van de clustering? Na deze cursus weet je hoe de juiste segmentaties toe kunt passen in de praktijk.

Voor wie

Voor dataminnende marketeers, die graag met data goochelen om het optimale resultaat te behalen. Affiniteit met cijfers en ervaring met SPSS is een vereiste om aan de opleiding deel te nemen.

Wat leer je

Op deze dag oefen je met behulp van verschillende cases en besteden we aandacht aan het segmentatie-proces:

 

- Het bepalen van je doelstelling
- Segmentatie-typen
- Item-selectie
- Presentatie
- Toepassing

 

Daarnaast wordt er aandacht besteed en geoefend met verschillende clustertechnieken, zoals K-means, Two-step en hiërarchisch.

 

Aan het einde van deze dag kun je jezelf een goede voorstelling maken van de wijze waarop segmenten in het marketingveld gebruikt kunnen worden. Je bent praktisch in staat om een goede, statistisch verantwoorde clustering uit te voeren en te interpreteren.

wat leer je niet

Je leert niet hoe je analyses moet maken of voorspelmodellen bouwt. Als je meer wil weten over deze onderwerpen, verwijzen we je graag door naar ons overige cursusaanbod.
 
Interesse, neem dan contact met ons op.