Inleiding Data Minded Marketing

Waarom

We leven in een digitale versnelling. Data vormt steeds meer de basis van marketingstrategie, en marketing wordt steeds meer leidend in bedrijfsstrategie. Marketeers en marketingorganisaties worden continu getoetst op kennis over data gedreven marketing. Daarom geeft deze cursus je inzicht in waar jij en je organisatie nu staan en hoe jouw organisatie zich kan ontwikkelen op gebied van data minded marketing. 

Voor wie

Voor databewuste marketeers. Je bent allround marketeer en wil leren de juiste vragen te stellen aan jouw collega's. En je wilt de juiste data processen kunnen toepassen in jouw organisatie. 

Wat leer je

In de ochtend behandelen we de theorie, in de middag gaan we aan de slag met cases uit de praktijk. Door middel van een online kennistoets wordt vooraf jouw kennisniveau bepaald, zodat we de inhoud zo goed mogelijk kunnen toespitsen op jouw behoefte. Wat leer je deze dag:

  • Je krijgt inzicht in wat marketing op basis van data eigenlijk inhoudt en hoe je dit verder kunt ontwikkelen binnen jouw organisatie.
  • Je krijgt een introductie tot organisatiestructuren en organisatieprocessen met betrekking tot het gebruik van data.
  • Je leert hoe je klantstrategieën kunt formuleren op basis van data.
  • Je leert op welke verschillende niveaus je data analyses kunt toepassen.
  • Je leert de juiste vragen te stellen aan je collega's om de juiste gegevens naar boven te halen voor jouw marketingstrategie.
  • Je maakt in een dag de stap van theorie naar praktijk.

quotes cursisten