Over de Data Academie

 

propositie

 

Academie

De Data Academie is een initiatief van DDMA (Data  Driven Marketing Association). Een branchevereniging die luistert naar de sector en vervolgens handelt. De Academie biedt niet alleen kennis over data maar ook over essentiële thema's als privacy, databeveiliging en ethiek. Omdat kennis minder waardevol is als deze onvoldoende tot uiting komt, biedt de academie ook cursussen voor het verbeteren van persoonlijke competenties. De academie onderkent het belang van data maar ontkent daarmee niet het belang van creativiteit. Data maakt marketing intelligenter maar de boodschap brengt de consument in vervoering. 

knowledge gap

De rol van data in het marketingvak groeit. Om professoren Leeflang en Verhoef te quoten: 'Increased data complexity is creating a digital talent gap'. Oftewel, data is niet langer de specialiteit van de CRM- of DM-afdeling. Mediabureaus, productmarketeers, reclamebureaus, allen moeten de kansen van data gaan inzien en vertalen naar adviezen, concepten en campagnes. Kan iedereen die toenemende data-complexiteit aan? De academie bedient zowel dataminnende als databewuste marketeers zodat kennis beter aansluit bij een succesvolle marketingafdeling anno 2016. 

expertise uit de sector

Data expertise zit overal maar is niet altijd even makkelijk te vinden. De Data Academie zet daarom de beste data experts voor de klas, geselecteerd uit haar netwerk van bestaande opleiders, Universiteiten, consultants, adviesbureaus en andere organisaties. Bekijk op de docentenpagina welke experts we - tot nu toe - voor je hebben geselecteerd. Het kan natuurlijk zijn dat we jou als data expert over het hoofd hebben gezien. Kan jij als docent iets toevoegen aan het huidige cursusaanbod? Neem dan contact met ons op.

moderne marketeer

De Academie biedt een cursusaanbod om de marketeer van de toekomst te scholen. Dit is immers een schaap met vijf poten; creatief, analytisch, sensitief, ondernemend, maatschappelijk bewust, operationeel en verbaal sterk, sociaal, strategisch, is niet vies van nieuwe technieken en kent de kansen van tooling. Is dit reeel? Ook al scoor je niet op al deze eigenschappen, de moderne marketeer moet continu bereid zijn nieuwe kennis toe te voegen aan zijn marketingrepertoire.